A „Megéri zöldnek lenni!” webáruház működése

Köszönjük, hogy webáruházunkba látogatott! Az alábbiakban bemutatjuk a webáruház működését és egyszerű kezelését:

Általános információk

A webáruházunkban (www.megerizoldneklenni.hu, www.zoldleszek.hu) megjelenített termékek elsősorban az interneten keresztül on-line módon és házhoz szállítással rendelhetők meg. Különösen indokolt esetekben megrendelést elfogadunk telefonon és e-mailben is. Ilyen igény esetén kérjük lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.

A webáruházunk előzetes regisztráció, vagy bejelentkezés nélkül is használható és megrendelés is feladható. Ha azonban regisztrál, akkor a későbbiekben időt takaríthat meg, mert a fiókja szerkesztése, vagy az első vásárlás során megadott adatokat (számlázási és szállítási cím(ek)et) ebben az esetben a rendszer tárolja. A regisztráció további előnye, hogy a regisztrált vásárlók fiókjukba belépve bármikor megtekinthetik korábbi rendeléseiket és nyomon követhetik azok státuszát. Ha Ön célszerűnek tartja a regisztrációt, azt bármikor elvégezheti a vásárlási folyamat során a „Regisztrálok” gombra kattintva. Ha Ön már regisztrált vásárló, akkor javasoljuk, hogy e-mail címével és jelszavával lépjen be a vásárlás előtt a „Belépek” gombra kattintva. (Ha a weboldalon nincs aktivitása, akkor a rendszer biztonsági okokból 30 perc elteltével automatikusan kilépteti. Ha folytatni kívánja a vásárlást, kérjük lépjen be újra.)

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételek-ket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben annak minden pontjával egyetért, és elfogadja azokat.

A honlap és az áruház megtekintése és használata elsősorban Internet Explorer 7 (vagy újabb), Firefox, Opera, Chrome, vagy Safari böngészőkkel lehetséges. Szükséges a sütik (cookiek) engedélyezése és Flash-player telepítése a számítógépen, hogy valamennyi funkciót megfelelően tudja használni.

A webáruháznak létezik mobil eszközökre optimalizált változata is. Így lehetősége van IOS, vagy Android operációs rendszert használó mobil eszközökről is kényelmesen használni webáruházunkat. A rendszerünk automatikusan felismeri az ilyen mobil eszközöket és ebben az esetben tabletjén, vagy okostelefonján a webáruház mobil eszközökre optimalizát változata jelenik meg alapértelmezésben, de bármikor lehetősége van átváltani normál verzióra. Ezt a mobil oldalak láblécében található "desktop version" linkre kattintva teheti meg. A mobil változat elsősorban Safari mobil és Chrome mobil keresőkre optimalizált. Felhívjuk figyelmét, hogy a mobil változatban egyes - elsősorban információs - oldalak nem jelennek meg, illetve egyes funkciók nem, vagy csak korlátozottan használhatók.

1. A termékek kiválasztása

Áruházunkba a nyitóoldal fejlécén található „Belépés a környezetbarát webáruházba” gombra kattintva léphet be. Szintén a belépéshez vezet a láblécben látható ugyanilyen feliratra kattintás.

A termékek egyedi megjelenítése a képernyő bal oldalán látható menü-oszlopban felsorolt termékcsoportok egyikének kiválasztását követően történik. A kiválasztott termékre kattintva, minden az adott termékkel kapcsolatos adat, műszaki paraméter, ár- és szállítási információ megtekinthető. Egyes termékekről illusztrációk és rövid tájékoztató videofilmek is rendelkezésére állnak. A termékekre vonatkozó részletes ismertetőt és/vagy használati utasítást a "Technikai adatok" alján található "Részletes ismertető" pontban pdf formátumban is letöltheti.

A hasonló termékek legfontosabb paramétereinek és árának összehasonlításában segítségére van az egyes kategória-oldalak felső részén található "Szűkítse találatait" szűrő. A világoszöld sávra kattintva a szűrő lenyílik és lehetővé teszi az adott termékcsoportban a termékek különböző paraméterek szerinti csoportosítását, szűrését és árának összehasonlítását.

A kiválasztott terméket a „Csomagba rakom” gombra kattintva teheti a kosárba. Fontos, hogy ez előtt beállítsa a megrendelni kívánt mennyiséget (ez alapesetben 1 egység). A megrendelni kívánt mennyiséget a kosárban is bármikor megváltoztathatja.

A kosár aktuális tartalmát bármikor ellenőrizheti a „Csomagom tartalma” gombra kattintva, illetve a bal oldali menüsáv ugyanilyen tartalmú ablakában.

2. A termékek ára

Az egyes termékeknél feltüntetett árak bruttó árak - tartalmazzák a kapcsolódó ÁFA-t és valamennyi más esetleges adót, illetéket és egyéb költséget (pl. termékdíj). A termékek árai azonban nem tartalmazzák a megrendelés során külön kiválasztható házhoz szállítás díját. Az egyes termékekre vonatkozó szállítási információk, szolgáltatások és azok árai a termékek oldalain a "Szállítási információk" fülre kattintva megtekinthetők. Az áruk kiszállításához szükséges csomagolás költsége nem kerül külön felszámításra.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy több olyan terméket is árusítunk, amelyek több darabot tartalmazó kiszerelésekben rendelhetők meg. Ezekben az esetekben a feltüntetett ár 1 db termék árát jelenti, de az ilyen termékek csak a megjelölt kiszerelésben rendelhetők, azok nem bonthatók meg.

Minden megrendelés teljesítésekor tételes ÁFA-s számlát állítunk ki a számlázási címben megadott adatokkal. Ha a megrendelő másképpen nem rendelkezik, akkor a számla eredeti példányát a termékkel együtt küldjük el a megadott szállítási címre.

3. Megrendelési adatok megadása

A megrendelésre kiválasztott és összeállított termékek listája a „Csomagom tartalma” gombra kattintva jeleníthető meg. Ellenőrizze a megrendelt termékek listáját, mennyiségét. Ezen az oldalon még változtathat a csomag tartalmán – pl. egyes termékeket törölhet, vagy mennyiségüket módosíthatja. (Ne felejtse el ezután az adott termékhez tartozó „Módosítás” gombra kattintva menteni a módosított mennyiséget!) Ha befejezte a csomag összeállítását, akkor az ezen az oldalon található „Megrendelem” gombra kattintva léphet tovább a megrendelés oldalra.

Itt egy oldalon kell megadnia minden, a megrendelésének teljesítéséhez szükséges adatot: a számlázási címet, a szállítási címet (ha az különbözik a számlázási címtől), valamint kiválaszthatja az Ön által preferált fizetési és szállítási módokat. ( A webáruház mobil eszközökre optimalizált változatában ez egy több lépésből álló folyamat. Itt is ugyanazokat az adatokat kell megadnia, de nem egy oldalon, hanem külön lépésekben.) Ha rendelkezik kedvezményre jogosító kuponnal, azt is itt érvényesítheti.

Áruházunkban a következő szállítási módok választhatók: személyes átvétel raktárunkban, személyes átvétel egy Pick-Pack Ponton, szállítás postai küldeményként és szállítás futárszolgálattal. Ha Ön megrendelése alapján bármilyen okból jogosult az ingyenes szállítás igénybevételére (pl. megrendelésének értéke elérte az ehhez szükséges értékhatárt), akkor ez mint külön szállítási mód automatikusan megjelenik a szállítási módok között. Ebben az esetben természetesen ezt a szállítási módot válassza ki.

Áruházunkban a következő fizetési módok választhatók: bankkártyás fizetés, PayPal fizetés, banki átutalás és készpénzes fizetés átvételkor (utánvét).

Az egyes szállítási és fizetési módok mellett lévő „ i ” információs ikonra helyezve az egér mutatóját részletes tájékoztatást kaphat az adott szállítási és fizetési módokról.

Fontos, hogy minden adatbeviteli mezőt pontosan és részletesen töltsön ki, különben előfordulhat, hogy nem tudjuk kézbesíteni a megrendelését. Ha speciális információk is szükségesek a kézbesítéshez, azt a „Megrendeléssel kapcsolatos egyéb üzenet” mezőbe feltétlenül írja be (pl. „Kérem a kaputelefonon a 1234 kóddal csöngetni.”)

Abban az esetben, ha Ön regisztrált áruházunkban, akkor a későbbiekben nem szükséges újra megadni a megrendelés alapadatait. A regisztrált felhasználók részére a belépést követően az adatok automatikusan megjelennek a szükséges felületeken, kivéve a speciális instrukciókat. Ezeket természetesen meg is változtathatja. Ekkor a rendszer az új adatokat fogja eltárolni.

A megrendelés véglegesítése előtt részletesen ellenőrizze a rendelési adatok minden sorát, illetve ne felejtse el érvényesíteni a kedvezményre jogosító kuponját is, ha rendelkezik ilyennel.

Ez az összegző oldal az utolsó, ahonnan még van módja visszalépni és adatait, a megrendelt termékeket és/vagy azok mennyiségét módosítani. Ezért kérjük mégegyszer alaposan ellenőrizze, hogy valóban az Önnek megfelelő termékeket és a szükséges mennyiségben rendelte-e meg. (Ha nem, akkor böngészőjének „vissza” gombjára, vagy a „Csomagom tartalma” ikonra kattintva térhet vissza a kosárhoz és ezen keresztül vissza az áruházba.) Még egyszer ellenőrizze a számlázási- és szállítási adatokat.

A megrendelés elküldése előtt, kérjük tanulmányozza át az Általános Szerződési Feltételek-ket és jelölje be, hogy elfogadja azt.

4. Megrendelés véglegesítése

A „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesíti és küldi el rendelését. Ha Ön a >biztonságos bankkártyás, vagy PayPal fizetési módok valamelyikét választotta, akkor a rendszer a CIB Bank, vagy a PayPal fizetési rendszeréhez irányítja és elvégezheti a fizetési tranzakciót. Ezután automatikusan visszairányítja Önt a webáruház szerverére.

Valamennyi választható fizetési mód - a bankkártyás, a PayPal fizetés, a banki átutalás, valamint az utánvét is az ön számára díjtalan, áruházunk semmilyen költséget, vagy díjat ezért nem számít fel (az Ön bankja esetleg felszámíthat díjakat, erre azonban áruházunknak nincs befolyása).

Javasoljuk, hogy válassza a teljesen biztonságos és környezetbarát elektronikus fizetési módokat.

Ha megrendelése sikeresen továbbítva lett, akkor egy ezt nyugtázó oldalra kerül, valamint néhány percen belül egy elektronikus levelet is automatikusan küld a rendszer. Ebben a megrendelésének főbb adatai szerepelnek. Ügyfélszolgálatunk 2 napon belül feldogozza a rendelést és e-mailben visszaigazolja azt. A szállítási szerződés ezen visszaigazolás elküldésével jön létre.

5. Szállítási információk

A honlapon, megrendelése feladásakor többféle szállítási mód közül választhat, amelyek eltérő tartalmú szolgáltatásokat és eltérő díjakat tartalmaznak. Az igénybe vehető szállítási szolgáltatások és azok árai a termékekhez kapcsolódó oldalakon a "Szállítási információk" fülre kattintva megtekinthetők (a webáruház mobil eszközökre optimalizált változatán nem elérhető szolgáltatás).

Néhány kivételtől eltekintve valamennyi, a webáruházunkban kínált terméket raktáron tartjuk és raktárról szállítjuk. Ezeknél a termékeknél - a termékoldalon a "Csomagba rakom" gomb mellett egy kis ikon jelzi, hogy a termék raktáron van. Egyes termékeket csak rendelésre szállítunk, ezt azonban a termékoldalon mindig külön jelezzük. A megrendelt termékeket 1-2 munkanapon belül szállítjuk, azaz a megrendelés napját követő első munkanapon átadjuk a kiszállítást végző partnerünknek.

Bruttó szállítási díjak magyarországi címre:

Személyes átvétel raktárunkban (csak előre egyeztetett időpontban lehetséges): díjmentes

Személyes átvétel egy Pick Pack ponton: 1290,-Ft (A Pick-Pack Pontra történő kiszállítás a webáruház mobil eszközökre optimalizált változatán nem elérhető szolgáltatás)

Szállítás postai csomag-küldeményként: 1.390,-Ft

Szállítás futárszolgálattal: 1.590,-Ft

Szállítási díj nem magyarországi címre (csak EU országokba vállalunk szállítást): 5.900,-Ft

Ha megrendelésének értéke eléri a 20.000,-Ft-ot, akkor a kiszállítás dijmentes. (Csak magyarországi címre.) Más esetekben is, és/vagy feltételekhez kötve (pl. meghatározott termékek vásárlása esetén) a webáruház üzemeltetője felajánlhat ingyenes kiszállítást is. Ezekben az esetekben az "ingyenes szállítás" mint szállítási mód megjelenik a a megrendelési oldalon a szállítási módok felsorolása között. Ezt a szállítási módot kiválasztva önnek a szállításért nem kell fizetnie, csomagját eljuttatjuk a megadott szállítási címre, a szállítás tényleges módját (futárszolgálat, vagy postacsomag) azonban a webáruház üzemeltetője határozza meg.

A szállítási díjak max. 20 kg súlyú csomagra, megrendelésenként (szállítási címenként) értendők.

Amennyiben a csomag mérete és/vagy súlya miatt a szállítási díj meghaladja a feltüntetett mértéket, akkor ezt a kiszállítás előtt minden esetben jelezzük.

A raktárunkban történő személyes átvétel csak telefonon előre egyeztetett időpontban lehetséges, mivel a raktárban nem tartózkodik állandóan személyzet.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az egyedi kiszállítást végző futárszolgálatok munkatársai általában a megrendelt csomagokat munkanapokon és munkaidőben, valamint előzetes telefonos egyeztetés nélkül szállítják ki. Ezért, ha napközben nem tartózkodik otthon, akkor célszerű lehet a kiszállítást a munkahelyére, vagy biztosan otthon tartózkodó ismerőse, szomszédja, családtagja címére kérni.

Alternatív megoldásként javasoljuk, hogy a rendeléskor kérje a Pick-Pack átadási pontokra történő kiszállítást és személyes átvételt. Így az Önnek legmegfelelőbb átadás időpontját szabadon megválaszthatja. Ebben az esetben az átvételi ponton a csomagja megőrzésre kerül és Ön a nyitvatartási időben azt bármikor átveheti. A Pick-Pack pontokról részletes információt ide kattintva kaphat. Ugyanakkor a Pick-Pack Ponton történő átvétel nem a leggyorsabb módja annak, hogy a megrendelt termékeket átvegye. Bár webáruházunk minden esetben 1-2 munkanapon belül átadja kiszállításra a megrendelt árukat, amíg azok az Ön által megjelölt Pick-Pack Pontra eljutnak 2-3 munkanap is eltelhet. Így előfordulhat, hogy csak a megrendelést követő 4...5-ik munkanapon veheti át csomagját.

A posta a csomagokat általában szintén napközben, munkaidőben és előzetes értesítés nélkül kézbesíti. A posta a kézbesítést kétszer kísérli meg, ezután, ha a kézbesítés sikertelen, akkor a csomag érkezéséről üzenetet hagy. Ebben az esetben az értesítésen megjelölt postahivatalban veheti át csomagját 5 munkanapon belül.

6. A fiók adatok és a megrendelések státuszának ellenőrzése

Ha Ön regisztrált vásárló és "belépett" állapotban a webáruház fejlécének jobb felső sarkában lévő "Fiókom módosítása" gombra kattint, akkor belép fiókjába. Itt lehetősége van módosítani a számlázási címe(ke)t, szállítási címe(ke)t, megváltoztatni jelszavát, stb. Ha elfelejtette a belépési e-mail címet, vagy jelszavát, akkor lépjen ügyfélszolgálatunkkal.

Fiókjába belépve talál egy nagyon fontos és hasznos funkciót: itt ellenőrizheti valamennyi rendelésének státuszát. A megrendelések listájából ki tudja választani bármely saját rendelését és annak státuszát ellenőrizni tudja. Rákattintva az adott rendelésre információt kaphat annak pillanatnyi állapotáról. Ezek a következők lehetnek:

Függőben - ez azt jelenti, hogy a megrendelés sikeresen el lett küldve és a rendszerben rögzítésre került;

Folyamatban - ez azt jelenti, hogy a megrendelés ki lett fizetve és/vagy azt visszaigazoltuk és a szállításra történő előkészítése folyamatban van;

Teljesítve - ez azt jelenti, hogy a megrendelés kiszállításra került (át lett adva a kiszállítást végző szolgáltatónak);

Törölve - ez azt jelenti, hogy az adott megrendelés a megrendelő kérésére törölve lett;

Az adott rendeléshez tartozó "Utánrendelés" linkre kattintva lehetősége van ugyanazokat a termékeket utánrendelni. Azaz ekkor egy új rendelést ad föl, amelyben ugyanazokat a termékeket rendeli meg. A link egyenesen a "Csomagom tartalma" oldalra viszi, ahol megjelennek a korábbi rendelés termékei az akkor megadott mennyiségben. (Azaz időt takaríthat meg azzal, hogy a termékeket nem kell ismételten a csomagba helyezni.) A termékek mennyiségét itt meg tudja változtatni, illetve egyes termékeket törölhet is. Itt a "Megrendelem" gombra kattintva egy új rendelés feladását indítja el.

7. A vásárlástól történő elállás joga

Tájékoztatjuk, hogy vonatkozó jogszabályok értelmében Ön jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállni a megrendelt termékek megvásárlásától. Ha élni kíván ezzel a jogával, kérjük tekintse át az Általános Szerződési Feltételek-ket, ahol részletes információkat talál ezzel kapcsolatban, vagy lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, ahol részletesen tájékoztatják az ügyintézés menetéről.

8. Jótállás

Tájékoztatjuk, hogy az általunk forgalmazott termékekre a vonatkozó jogszabályok szerinti jótállást biztosítunk. A jótállás általában a termék átvételétől számított 1 év, az ettől eltérő jótállási időt az adott termékeknél külön jelezzük. A Jótállási feltételekről részletesebb információkat talál az Általános Szerződési Feltételek-ben. Kérjük, hogy jótállásos probléma esetén lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, hogy tájékoztathassuk a gyors ügyintézés módjáról.

9. Reklamációk, panaszok kezelése

Kérjük, ha szolgáltatásainkkal kapcsolatban bármilyen problémája, panasza merülne fel, akkor lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, illetve keressen meg bennünket bármely elérhetőségünkön.

Ügyfélszolgálatunk telefonszáma: +36 303 945 456; Skype: zoldleszek

E-mailben írhat nekünk az info(kukac)encase(pont)hu címre, illetve üzenetet küldhet a "Kapcsolat" oldalról, amelyre rövid időn belül válaszolunk. Levelezési címünk:Encase Kft, 2627 Zebegény, Postafiók 10.

Problémáját, panaszát igyekszünk a lehető legrövidebb időn belül orvosolni. Ha ennek ellenére úgy gondolja, hogy problémáját nem megfelelő módon kezeltük, akkor panasszal fordulhat:

1. A vásárló lakóhelye szerinti járási hivatalhoz (további információ: http://jarasinfo.gov.hu/)

2. A vásárló lakhelye (székhelye) szerinti Békéltető Testülethez. A budapesti és megyei Békéltető Testületek elérhetőségeit a www.bekeltetes.hu oldalon találja.

Köszönjük, hogy áruházunkban vásárol és mindent megteszünk, hogy elégedett legyen termékeinkkel és szolgáltatásainkkal!

Encase Kft.

Belépés a környezetbarát webáruházba